Followers

PRG







Instructions HERE




måndag 7 november 2011

November 4, 2011

November 4, 2011

Blossom: Hallå där!  Jag är i ett utmärkt humör den här morgonen och ser fram emot den här pratstunden med er.  Men jag lämnar valet för vilka ämnen vi skall ta upp till er, naturligtvis.  Sätt igång…

Federation of Light (FoL): Du väntar på att de första orden skall komma för du kan KÄNNA att vi är med dig.  Vi är medvetna om KÄNSLORNA som finns inom dig och som omger dig.  Vi gläds åt att ”samköra” med detta och låta energierna sätta sig.

Blossom: Jag skrattar… eftersom jag säger till er inom mig ”är klockan 9 okej?”.  Och den är bara 8.59 när jag skriver detta!  Tick, tick, tick… och… vi är igång!

Fol: I ljuset av allt som strömmar in och runt ert jordeplan så överväger vi möjligheterna av att diskutera frågor på nytt för dem som är intresserade.
Blossom: Visa mig någon som inte är det?  Jag är idel öra!



Fol: Det har diskuterats och ”funderats över” här hos oss att händelser håller på att ges en ”makeover”, som du skulle säga i din värld.  Det har också kommit till vår kännedom att på grund av en beklämmande procedur, som inte har gått vidare, så skulle det vara fördelaktigt för de av er som är integrerade med energierna som flödar fram, att kunna avgöra det som är på väg att flitigt diskuteras.  Låt oss börja!  Det har kommit till vår kännedom att många av er underskattar den makt som ni har när det gäller fysisk och mental förmåga.  Ni underskattar ALLT som är inom räckhåll för er och vi är här nu för att be er att förändra det och ta tag i det.  


Blossom: Avseende vad, i synnerhet?



Fol: ALLT som finns inom ert räckhåll.  Ni förväntar er att så mycket skall ”regna ner” över er.  Men käraste ni, det är NI som håller ALLA svaren i era händer.  De är inte i våra och ändå tror ni kanske att det är så.  Vi ber er att överväga de fakta och den kunskap som ni har ackumulerat inom er.  Vi ber er att avsky (?) de teorier som har lagts framför er och som ni har blivit tillsagda att tro på – utan att ifrågasätta dem.



Nu, mina kära… NU är tidpunkten när ni inte längre väljer att visa svaghet… NU är tidpunkten kommen när, i er GUDOMLIGA styrka, ni är samlade tillsammans som EN och skapar en helt ny aspekt hos den mänskliga rasen. Ni är inte längre beredda att ta in falskheter för att det är nödvändigt.  Ni har drivits till er yttersta punkt och har ingenstans att ta denna möjlighet som presenteras för er – annat än i dess rättmätiga och sanningsenliga riktning.



Blossom: Kan ni vara lite mer specifika med exakt vilket ”subjekt” ni riktar detta mot.



Fol: Absolut. Vi talar till er från er Nya Värld och era nya förvärv.  Vi förväntar oss motstånd från en del som inte förstår och ändå, på andra sidan av myntet, erkänner vi för er att vi inte bara väljer att ge information som skall hjälpa er i denna stora förändring – och hjälper gör den – på ett sätt som kommer att verka ”overkligt” till att börja med, utan vi kommer också denna dag att tala med er angående avsikten med ALLT som har skett innan.



Blossom: Mmm! Det låter lite läckert…



Fol: Det som skall levereras är i linje med det som vi har talat om genom hela vår kommunikation.  Då dagarna och veckorna och även åren har flyttats genom… du har accepterat våra hjärtslag in i ditt hjärtas rytm.  Vi har inte bett om någonting från dig och ändå verkar det som att du KÄNNER det som att vi har bett om så mycket… är det inte så?



 Blossom: Låt mig tänka på detta innan jag svarar.  Allt ni har bett oss om är att vara KÄRLEK.  Ni har visat oss och talat till oss om hur vi skall uppnå detta.  Detta är inte som jag känner det att be om för mycket alls.



Emellertid, vad MITT hjärta KÄNNER är att be om för mycket, är inte vad NI ber om. Det är vad MITT hjärtas rop säger när längtan efter att vara förenad med er på ett mer ”uppenbart sätt” inte sker.  Därför känns väntandet ibland som att det blir för mycket. Jag känner nu att jag behöver försäkra mig om att ni förstår att det inte handlar om ”väntan på att ni kommer och räddar oss”.  Det handlar om väntan på att en kär vän skall anlända och längtan för det där ”HALLLÅÅÅÅÅÅ” skall fylla den tomma rymden som ligger inom… reserverat speciellt för det mötet.
  
   

Fol: Vi tackar dig för din förklaring.  Vi är medvetna om ”längtans” energi och är det möjligt att vi också ”plockar upp” att färgen som vi känner igen som ”hopp och tro” är lite fördunklad… enligt det som du har uttryckt?  Hellre än det som vi antog vara ett missförstånd av ordvalet vi hade.

Blossom: Kanske det… jag ser inte dessa färger, så endast ni kan bedöma det.  Så… ni sa att ni ville tala om orsaken till allt som skett tidigare?

Fol: Det gör vi.  För att driva bort ”osanningar” från era sinnen är det nödvändigt för oss att ha förklarat så gott vi kan och beskriva – med tanke på ord- och språkbarriärer – det som vi anser vara AV SANNING.  Det blir då för själen själv att bestämma det som den anser är bra och det som inte tjänar något.  Att skapa en sådan förståelse inom/genom och av jaget har det tillåtit DIN SANNING… ENS EGEN SANNING att bli upptäckt.  Att blint följa undervisning utan ifrågasättande skulle inte vara till mycket nytta för jaget… för KÄNSLAN AV SANNING skulle ha försvunnit och en automatisering skulle ha tagit över hjärtats utrymme och förhindrat det som DU ÄR… att tala om för DIG DIN SANNING.

Det är därför vi har agerat på det sätt vi har gjort vid tillfällen som ni kanske inte har funnit särskilt givande.  Vi är här för att påminna er om ALLT DET NI VET.  Vi är inte här för att för avslöja det för er, för ni är redan medvetna om det.  Vi tar helt enkelt ställningen att erbjuda oss att hjälpa er i att minnas varför ni är här på Jorden vid den här tidpunkten. Fler och fler av er har ”fattat det”.  Det kan tyckas/verka som att ni inte kan uttrycka det till fullo på ert språk, ändå, skulle ni inte säga att ert hjärta VET exakt vad det är som sker?

Blossom: Jaa… ja, mitt hjärta KÄNNER ALL KUNSKAP, i brist på ett bättre sätt att uttrycka det, det bara verkar som om det håller det hemligt för mitt sinne.  Mitt hjärta KÄNNER ett ”pirrande” och en ”glöd” och en ”inre upphetsning”, men om någon frågar mig vad det är som kommer att hända och vad sker med alla dessa nya energier så verkar det som att jag tillgriper visdom som ”jag har ingen aning”!  Jag kan helt enkelt inte förklara för någon vad det är som sker för jag vet inte… men varför vill jag då fråga ”gör jag?”

Fol: Din osäkerhet kommer inte från djupet av din kunskap, den kommer från det faktum, som vi har talat om förut, av ett behov av att veta-basis… när det gäller vissa frågor.

Blossom: Precis… så jag har egentligen ingen aning om vad det är som sker.  Med respekt… andra som VET verkar kunna förklara hela den här Uppstigningsprocessen mycket exakt och sakkunnigt.  Hela den här saken med en ”flyttande dimension” verkar flyta fram från deras läppar med elegans och lätthet.  Jag måste bara anta attityden av ”låt oss spela på gehör”, för jag vet egentligen inte vilket av de många givna scenarier från sanningssägare som är det som verkligen kommer att inträffa.  Så, skall jag se mig själv anlägga regnbågsfärgade vingar från mina skulderblad och levitera… tandborste i handen, vinkande till dessa som finns ”nedanför” när jag höjer mig… skrikande Hej och hå! Och se er där?  Jag kommer att säga till mig själv: Ah, så detta är vad Uppstigning betyder!  Jag menar inte detta respektlöst, det är bara det att, bland ALL information vi har fått… kan vi veta vad I HELA FRIDEN det är som egentligen kommer att hända?

Fol: Faktum är att… det skall bli som du sa… ”det sker på Jorden”.

Käraste själar… ser ni nu varför vi inte kan avslöja allt? Varför mycket ÄR på en ”måste veta”-basis?

Blossom: I ett nötskal: Nope!

Fol: Därför att det som skall följa skall vara helt klart för själen hur och när det händer.  Den ”order” som är stadigt och säkert låst inom er är så gjord för ett särskilt skäl.  Om ni måste få dem ”visade” för er nu så SKULLE NI INTE FÖRSTÅ DEM!  Därför att det som kommer att presentera sig själv i framtiden… det som skall ”visas för er” kan inte talas om i detta ”utrymme” i er tid.  Om det var så… KUNDE DET INTE FÖRSTÅS!

Blossom: Så, vad kommer att vara så annorlunda när det ”visas för oss”?  Vilka annorlunda utrymmen kommer vi att vara i?  Vad är det som kommer att ha förändrats så mycket… för att vi skall förstå det när det är här?

Fol: Det!

 Blossom: Ah ha!!! ?????????????  Men jag “fattar”.  SÅ… när vad nu ”DET” är… är här… våra order som är låsta inom oss och när de har låsts upp och låter oss få VETA exakt vad det är vi förväntas göra angående detta uppstigningsupptåg… kommer att verka helt vettigt då, på grund av vad nu ”Det” är!

Fol: Precis!

Blossom: Och om ni skulle berätta för oss vad ”DET” är nu, så skulle vi inte förstå det, därför att…?



Fol: Därför att ni inte är där ännu…  

  

Blossom: Var?

Fol: I det där ”utrymmet” som kommer att verka så vettigt för dig när du är där.  DÅ kommer du att VETA varför du inte skulle kunnat förstå det NU!

Blossom: Okidoki då… Klart som lera!  Jag skämtar, för en del av mig VET vad ni menar, dock har jag ingen aning om vad ”DET” är.  Men det är okej!  Verkligen… bit för bit kommer sanningen att komma ut. Jag bara älskar hela den här intrigen.  Lägg så till den Gudomliga gnistan i det hela.  Och egentligen, lägg till mitt förtroende för er och vad ni säger.

 Ja, jag KÄNNER att detta är allt för idag.  Jag bra VET när vi är klara, och klockan slår 10.  Tack Peeps!  Jag njöt av det.  Jag kommer nu att läsa igenom det och se om det verkar vettigt. Jag är inte alltid säker på att det flyter smidigt. Men jag måste helt enkelt följa med konversationen så som den kommer fram. Jag måste låta er gå vidare.  Jag förmodar att ni är SÅ upptagna med att ladda alla dessa Ljuspelare med energi och information!  Jag älskar er!

 Översättning Gertie Dahlberg

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

HOME - ALL BLOGS

Light Eye - UFOs/Science

David Wilcock translations

WANDERER OF THE SKIES            

WANDERER OF THE SKIES            
I SVENSKA

Messages of Love and Light

SaLuSa in action

Sheldan Nidle

Sheldan Nidle
i svenska

JOHN SMALLMAN

JOHN SMALLMAN
I SVENSKA

SALUSA BY MIKE QUINSEY

SALUSA BY MIKE QUINSEY
i svenska

BLOSSOM GOODCHILD TRANSLATIONS

GREG GILLES

GREG GILLES
I SVENSKA

MONTAGUE KEEN

MONTAGUE KEEN
I SVENSKA

MATTHEW WARD

MATTHEW WARD
I SVENSKA

AND YOU AND I

FREE PAGES

HOME - ALL BLOGS

HOME - ALL BLOGS

March of Millions