Followers

PRG







Instructions HERE




lördag 3 september 2011

June 12, 2011


June 12, 2011 
 
 0Blossom: Välkommen önskar jag er, jag förmodar att allt är bra för oss att pratas vid. Jag undrar om jag kan börja med att fråga er någonting som jag känner kan hjälpa oss? Någon skrev till mig och frågade om ni kan vidareutveckla det ni sa i den senaste kanaliseringen så att vi kan få en bättre förståelse: ”här måste vi påpeka att allt vad vi har talat om, allt som vi har delat med dig och allt som har trängt in i era hjärtan – det måste nu uppmärksammas av den del av er som är av en HÖGRE förståelse”. Jag har försökt så gott jag kan att svara på detta men fann återigen att orden är otillräckliga och känner att ni skulle kunna göra ett bättre jobb! Kan ni vara så vänliga?

Federation of Light: Många tankar av Gudomlig Kärlek till dig, käraste dam, och vi kommer definitivt att försöka göra vårt bästa för att hjälpa på det här sättet. Även om vi skulle säga att den Högre delen av själen som frågade VET svaret i alla fall.

Blossom: Precis som min, men att gripa tag i den här mänskliga formen är inte så lätt och vi vill så gärna få det rätt.

Federation of Light: I sin förenklade form skulle vi framställa det genom att säga till dig att allt som ligger inom ditt hjärta är av KÄRLEK. Vad du, i denna form av människokött, KÄNNER som verkligt är bara ett fragment av det som är. Därför är det som du tror att du förstår på den här nivån av dig själv – i den här formen – möjligt att tolka av ditt HÖGRE jag på ett mycket djupare sätt om du helt enkelt tillåter denna del av dig att överlämnas till den Högre delen av dig.

Blossom: Och vad är det enklaste sättet att göra detta på?

Federation of Light: Lita på att genom att ”bekräfta” den här avsikten blir det därför omhändertaget. Vad vi skulle vilja tillägga är att… även om denna aspekt av dig – där nere på Jordeplanet – kanske ibland KÄNNER dig vilse inom allt som sker, så är den HÖGRE delen av dig exakt på pricken med ALLTING. Ju mer du väljer att öppna upp dig själv för att acceptera att den Högre delen av dig KAN nås… ju mer kan den kunskapen av Högre förståelse filtreras ner. Den roliga delen av detta för din del är att du kanske inte alltid vet om att det händer. Helt plötsligt inser du att du ”förstår” mer än du gjorde förut. Ändå, som du säger, denna förståelse är inte nödvändigtvis något som kan förklaras i ord i ert språk. Får vi föreslå att trots att den där språkbarriären kanske finns så är det så att det som hjärtat plockar upp inte kan förnekas. Så därför skulle vi vilja säga: oroa inte jaget! Det finns verkligen många saker som man kanske KÄNNER att man inte har fattat konceptet för och ändå säger vi att ni VET så mycket mer än ni ”tror” att ni vet.

När er vibration stiger genom KÄRLEK kan ni ”fatta det”. För ju mer ni ÄLSKAR ju mer VET ni. Eller säg det på ett annat sätt… får möjlighet att komma ihåg. Ja, vi fortsätter med samma budskap som vi började med. För det är det viktigaste budskapet som finns att erbjuda er. Att hitta KÄRLEK som ni KÄNNER att ni förlorat. Den är inte förlorad, kära vänner… det kan vara så att den har varit dämpad över tiden och omständigheterna, men aldrig förlorad. För det är NI… och NI VET var NI är. Själva det faktum att era kroppar är animerade är för att NI/KÄRLEK finns på insidan av den. Som vi sett på er planet, när det andliga jaget lämnar det fysiska instrumentet, då det instrumentet inte längre kan automatiseras, gör det så därför att där inte längre finns KÄRLEK där inne för att driva den.

Kanske att praktisera visualisering medan man är i meditativt tillstånd vore bra, ni lämnar då det fysiska för en stund och går varthän? Vi skulle föreslå att en underbar semester vore att besöka det Högre jaget. För där kommer ni att upptäcka ALLTING ni är. ALLTING som ALLTING ÄR. För NI ÄR ALLTING! Njut av denna kunskap. Sola er i all kunskap och titta er omkring och se ingenting annat än LJUS av den RENASTE, HÖGSTA vibrationen! Detta är HEMMA, käraste ni. Detta är varifrån ni kom. Detta är var ni KÄNNER ALL SANNING.

Ni tillåter helt enkelt en minuts aspekt av detta RENASTE HÖGSTA LJUS att få uppleva en jordisk livstid … åter igen. I det stora schemat av saker är denna minuts aspekt av er inte så mycket som ett dammkorn, och ändå, utan det… utan att ni väljer att vara del av detta jordiska experiment så vore det föga anledning för förbättringar. (?).

KÄRLEK måste få ha ett uttryck. DU måste ha uttryck för att utvecklas och bli ett ljusare Ljus på planeten. Du ställer en fråga som är enorm i ditt huvud, inte sant Blossom?

Blossom: Ja, och antagligen lite för enorm för att besvaras i ett nötskal, men den verkade ”poppa upp”. Så… här går det. Vad exakt var/är poängen i det här experimentet… denna människosak?

Federation of Light: Vad är poängen i varje experiment? Att se resultatet? Att se vad man kan lära från det. För att se vilka fördelar som finns. För alla experiment, antingen man känner att det är framgångsrikt eller det misslyckas… så mycket är ändå lärt från dem. Vad vi förstår så finns det inte något sådant som misslyckande, bara lärdomar. Är det inte så att genom experiment som du kanske kallar ”misslyckade” är det dem som man lär sig mest av?

Käraste själar av planeten Jorden, VET ni hur mycket ni har förbättrat ALLT genom att frivilligt bli del i denna Gudomliga plan? Detta experiment, detta spel, som en del verkar vara förolämpade av för att man kallar det så, var INTE utformat på det sätt som det visade sig bli. Som vi talade om i våra första samtal med Blossom (Bron) tänkte vi att det skulle vara underbart för själarnas uttrycksmöjlighet att ges en fri vilja. Vi var så upprymda för de mirakulösa händelserna att varje själ som en individualiserad aspekt av den ENDE skulle kunna vidareutveckla detta. Vi som ÄR och kommer endast från KÄRLEK, hade inte den uppfattningen att detta speciella experiment kunde arta sig på det sätt det gjorde – på grund av fri vilja! När energin så sakta förvandlades till en lägre frekvens på grund av detta fria val VISSTE vi FORTFARANDE inte vad resultatet skulle bli. Vi som är enbart KÄRLEK kunde inte veta… för vi hade inte upplevt sådana saker i VÅRT sätt att VARA. Ändå, inför våra ögon utvecklades detta ”experiment” på ett sätt som vi inte kunde hantera. Det gjorde oss nyfikna, som ni vet, men allteftersom er tid och era attityder gick framåt… ifrågasatte vi ibland om detta ”experiment” borde stoppas helt och hållet.

Detta låter kanske hårt för er, ändå var det bara en fråga om ni själva skulle återvända hem eller någon annanstans. En mycket lättare lösning. Vi fortsatte att tro på situationen och vi VET att oavsett vad som händer – KÄRLEK ÖVERVINNER ALLT! Därför, efter många, många rådslagningar som hölls så bestämdes att experimentet skulle fortsätta. Det är här ni måste KÄNNA vikten av vem ni är och varför ni är här. NI som befinner er på detta Jordeplan nu är de som har kommit för att genomföra dess slutliga gestaltning (konfiguration).

NI är just de som har varit med om allt för att FÖRSÄKRA att detta experiment som började genom KÄRLEK skall återvända till dess forna glans. Det har tagit ut sin rätt på hela Universum och därför påverkat alla Universum… men där är BARA KÄRLEK ÖVERALLT… i dess olika skepnader, och NI Krigare av Ljus har valts ut att TA MED er planet och experimentet på den till något som visade sig i slutändan vara en av de mest fantastiska historierna som någonsin har berättats!

Blossom: Tack så mycket! Från vår synpunkt sett, och jag kan bara tala för mig själv, så vitt jag förstår av att vi rör oss in till vår Högre Kärleksvibration… och kan verkligen KÄNNA skillnaden inom mig… så KÄNNER jag mig fortfarande så ”långt borta” från var jag KÄNNER att jag borde vara i min förståelse. Jag är medveten om sådana möjligheter som kan utföras av människan. Inte från egot, inte från ”se här vad jag kan göra”, utan från KÄRLEK, sådana mirakulösa saker som vi är kapabla till, nästan till den grad att vi blir en annan art, verkar det som… jämfört med det som jag är kapabel till nu, och jag förmodar (och det skall man aldrig) att bristen hos mig att inte kunna uppnå sådana saker beror på min position i det här experimentet. Jag TYCKER att jag nu borde kunna uppnå så mycket mer. Den här NYA VÄRLDEN som talas om, och ni säger, väntar på oss att gå in i. Nåväl, inom mig känner jag det inte som jag är i närheten av att vara färdig för att leva i denna Gyllene Tidsålder. Jag arbetar i varje ögonblick för att frigöra mig från det gamla jaget och ta in mitt nya jag… ändå är jag medveten om mina tankar ibland, och jag gissar att det bara är en vetskap att jag inte är där ännu.

Federation of Light: Vi tackar dig för din uppenbara ärlighet. Och ändå skulle vi vilja säga till var och en av er att allt inte är vad det verkar vara. Slöjan håller på att lyftas. Tänk på det som en dimma som ni har blivit vana vid att leva i så långt tillbaka som ni kan minnas. Allting runt om er är oklart och grumligt. Detta är inte ert omedelbara fel. Detta har skett genom experimentet och de olika vägar det tog. Ändå säger vi till er nu, vi lovar er, vi säger det igen,,, SLÖJAN ÄR PÅ VÄG ATT LYFTAS… och när den lyfts, när dimman klarnar, då har ni nya ögon att se med.

Och framför er… att ni bara kan kisa med era ögon för att försöka fånga en glimt av… kommer att vara där lika klart som dagen! Vi menar detta också metaforiskt, käraste vänner. Att era hjärtan som är av sådan glädje och renhet är nu… när tiden är inne för att avslöja Sanningen… kommer att göra all skillnad i förståelsen också av ert Sanna jag. Det är där, det är inom er, och ändå, vid den här tidpunkten, tills slöjan är borttagen, är det nästan omöjligt för er att KÄNNA SANNINGEN om vem ni är. Men ni fångar glimtar av det, eller hur?

Blossom: Sagt på det viset… jag KÄNNER mig så mycket bättre när det gäller detta, i alla fall om mig själv. Att ha levt många livstider i den här tätheten, som de flesta av oss har gjort, har lämnat kvar vissa rester som vi ber om att bli av med. Det har lämnat sina spår i många avseenden. Det är så väldigt lugnande att VETA att dessa tidigare obehag skall lämna oss helt och hållet… för gott! Mitt hjärta, tillsammans med så många andra, hoppar av spänning i VETSKAPEN om att vi skall få uppleva glädjen av vilka vi är. Vilken glädje det kommer att bli att vakna upp på morgonen och ha våra dagar fyllda med ingenting annat än den KÄRLEK som vi är, i dess sanna form. Jag kan knappast vänta, men jag VET att jag måste.

Federation of Light: Men när du tänker på hur länge ni alla har väntat så skulle vi nog säga att väntan är över.

Blossom: Jag var inte säker på om ni ville att jag skulle skriva order ”nästan” över.

Federation of Light: Men vad var det du skrev? Vi är inte benägna att göra misstag! Vi har lärt oss att i ditt sätt att räkna så verkar väntan mycket längre än hos oss. Ändå säger vi igen, i ert sätt att se på tiden – väntan är över!

Blossom: Kärleksfulla tack till er. En sak som jag ser fram emot att göra när vi alla slutligen ”blandar oss” är att få ha ett gott skratt tillsammans med er om ”allt som vi inte kunde förstå” från vår position.

Federation of Light: Men vi skrattar inte ÅT dig… vi skall bara njuta av vibrationen av det skrattet MED dig. KÄNN vår närvaro som dras ännu närmare er. KÄNN KÄRLEKEN som vi sänder till er i kärnan av er varelse. Det är inte långt kvar nu, käraste vänner. Inte långt kvar.

Blossom: Hur långt är en bit av ett snöre? Så får det bli! I kärlek och tacksamhet.


Website: Blossom Goodchild
Svensk översättning: Gertie
 
 
 
 
 


Originals and translations of Galactic Messages available at
 




0 kommentarer:

Skicka en kommentar

HOME - ALL BLOGS

Light Eye - UFOs/Science

David Wilcock translations

WANDERER OF THE SKIES            

WANDERER OF THE SKIES            
I SVENSKA

Messages of Love and Light

SaLuSa in action

Sheldan Nidle

Sheldan Nidle
i svenska

JOHN SMALLMAN

JOHN SMALLMAN
I SVENSKA

SALUSA BY MIKE QUINSEY

SALUSA BY MIKE QUINSEY
i svenska

BLOSSOM GOODCHILD TRANSLATIONS

GREG GILLES

GREG GILLES
I SVENSKA

MONTAGUE KEEN

MONTAGUE KEEN
I SVENSKA

MATTHEW WARD

MATTHEW WARD
I SVENSKA

AND YOU AND I

FREE PAGES

HOME - ALL BLOGS

HOME - ALL BLOGS

March of Millions